Nota saya:

Tak tau nak tuleh pasal apa dah~~ T___T..

Lompat si katak lompat~ =)

Sunday, August 15, 2010

Suami isteri dan ...

Kenyang?? Selamat berbuka puasa semua.Saya amik kesempatan menulis dikala hati gundah gulana. Ye ye je laa.

Teringat perbualan saya dengan kawan saya tentang perkahwinan. Haha. Bukan saya ye nak kahwin dan bukan juga dia. Keluh saya dekat dia, kahwin tu susah. Lepas kahwin masa untuk diri sendiri pun macam susah dapat. Nak kena jaga suami, kalau ada anak kena jaga anak. Haha. Ikhlas ke nak buat semua tu. Kang orang yang kuat melenting macam saya ni mahu hilang sabar. Hahaha. Kata kawan saya, kalau susah semua orang tak kahwin. =pp Betul gak kan, belum cuba belum tahu.

Tapi, betul! Saya nampak kahwin tu banyak lagi masalah! T_____T Tapi saya pun nak kahwin gak. Sobs sob.Tapi tapi..apa daaaa...banyak nya tapi.

Cuba bayangkan lagi, time-time bulan puasa kalau isteri-isteri yang berkerja balik pukul 5. Bergegas balik rumah nak masak. Laki lak goyang kaki je kat ruang tamu. T______T Rasa nak tolak laki tu jatuh kerusi je. Kita kerja sama-sama kot. Kenapa dia goyang kaki je. Perut dia gak nak diisi. Tengok ayah saya, tolong je masak. Haha. So tak ada alasan laa laki-laki tak boleh tolong. Hmmmmm..lain laa lelaki tu boleh support belanja rumah cukup-cukup so perempuan tayah kerja. Ngeeeeeee..=pp

Huiii entahlaa nasib saya macam mana, masa bercinta memang banyak janji-janji manis. Dah kahwin macam mana?? Haha. Opsssss. Soalan ni kena en BF saya yang jawab. Hui hui.

pssssttt...saba laaa cik Nadiah, sekarang ni bulan puasa..awak kena belajar banyak bersabar lagi!! T____T



Alamak ada LIKE je..DISLIKE tak ada laaa..=p

5 WishingStar:

nabilah abd rahman said...

kalau dapat suami yang rajin sangat bagus kan??..:)

- k.arifin - said...

yang tu jenis laki yg kuat ego. ttp pendirian die dapur tu set2 perempuan je yg kena handle. keji kan lelaki sebegitu kalau yg goyang kaki tu. bg aku, memasak itu adalah fun.

chunk (◕‿◕✿) said...

huhu kN rajin2 la tonton 8bulan..p karok kat blog aku.dedicated to u & en aliff :P

kay-N said...

nabilah: hehe sape tanak kn???laki pun msti arap dpt pompuan rjin..heee..

mekot: yeay!!! agree!! =)

chunk: waaa..siap dedicate tu..haha

~lalala~ said...

halo kn~ jgn la cuak2~ for me la kan, marriage is a risk, but sometimes, something are worth the risk ;)