Nota saya:

Tak tau nak tuleh pasal apa dah~~ T___T..

Lompat si katak lompat~ =)

Sunday, August 8, 2010

Sehari di Pahang

Hye hye. Saya datang setelah sekian lama tak menjelma! 

Last weekend saya pergi Pahang, atau lebih specific saya pergi Kuantan. Pergi majlis kenduri coursemate masa kat U. Tahniah Ira dan Fadli [betul ke eja?]. Hihi semangat saya pergi. Krem jugak ah duduk lama-lama dalam kereta. Thanks to Bib la sebab sudi menumpangkan saya dengan Yana. Saya tak bawa kamera, so tangkap gamba guna handset je tapi gamba terhasil memang tak cantik la. Sapa nak tengok clear boleh tengok dalam Facebook la.

Sebelum pergi mak dah pesan kat saya kalau jumpa keropok lekor sedap, beli laa sikit. Tak sangka pulak Kuantan ni popular gak dengan keropok lekor. Ingat kan Terengganu je. Hajat saya tercapai. Bib singgah dekat kedai yang saya tengok memang penuh dengan manusia. Popular agak nye kedai ni, saya ingat nama dia macam ada MOKNA. Cari laa kat area Kuantan tu. Satu batang keropok lekor dorang jual seringgit! Memang berbaloi. Saya hentam RM15. Hehe.

    Adik ni memang rajin la, laju je dia masukkan keropok lekor dalam plastik! =)

Eh tapi sebelum kitorang singgah pergi beli keropok lekor ni, singgah kedai Mustafa Cendol tak silap saya. Opsss, saya agak pelupa laa sebab banyak sangat input dalam kepala otak ni. Tak nyanyuk lagi okee.Haha. Saya order ABC dan Rojak. ABC dia memang sedap! Dahla makan tengah cuaca panas. Memang HO LI YAWWW!! Rojak dia so-so je. Saya suka lagi rojak kat Teluk Intan. Hihi. Tu superbb marveloussss.

Ni hasil saya dan Yana. Ooo saya tak suka kacang-kacang dalam ABC so makan tak abis licin ah.

Letih gak la pergi Kuantan ni walaupun saya ni penumpang. Sengal-sengal gak laa badan saya duduk lama dalam kereta. Sampai je rumah memang "PENGSAN" terus. Saya pernah tulis entry kalau otak saya letih atau ngantok, saya ni boleh jadi sengal gak la.

Ni hasil bila saya sengal [keesokan hari nya]:

Err..normal???

psssstt...Sebenarnya saya dah "tergoreng" ayam ni tanpa bubuh kunyit dan garam. Kalau bakal mak mertua tau ni, confirm fail jadi menantu! *sigh*. Masa tengah goreng ayam ni, saya macam pelik kenapa putih je ayam ni. Hahaha. Nasib baik sedar! SENGAL laaaa.....



Alamak ada LIKE je..DISLIKE tak ada laaa..=p

2 WishingStar:

nabilah abd rahman said...

hahaha...still mengigau g kowt waktu goreng ayam tu..tak pun bangun tidur terus g goreng ayam tanpa tak basuh muka..hahaha...gurau je...

kay-N said...

Nabilah: opsss cane tau xbsuh muka ni? Hehehe..mane ada..dh bsuh muka gosok gigi errr cuma mndi je saya kurang pasti..haha