Nota saya:

Tak tau nak tuleh pasal apa dah~~ T___T..

Lompat si katak lompat~ =)

Tuesday, June 15, 2010

Telinga Masuk Air

4 June 2010 genap la setahun saya menjejakkan kaki dengan Menara Berkembar yang tertinggi di Malaysia. Ceh. Ayat poyo. Eh eh. Bukan nak cerita pasal kerja. Haha. Tapi nak habaq mai ni, dalam setahun ni dah berapa kali saya pergi kerja dalam keadaan "PEKAK".

Kenapa boleh jadi pekak? Sebab telinga masuk air la bila mandi masa pagi-pagi tu. Haa. Hari ini officemate memang bantai gelak je laa kat saya. Cakap dekat-dekat pun kurang dengar. Sampai telefon kat sebelah pun tak dengar. Pastu ayat paling favourite saya cakap hari ini : "Haaa..Apa apa??Ko cakap apa?" Lepas cakap camni confirm la dorang gelak. Grrr. Esok esok dorang lak kena dok gelak kat saya. Haha.

Sampai bos kat belakang panggil pun saya buat derk. Sebaik orang lain dengar tolong bagitau saya. Cuba kalo saya buat bodoh pastu blah je. Memang jadi anak buah DURHAKA laa. Tak lama saya hidup kat situ nanti.

Selalu bila kena camni, saya cuba petua biasa orang buat :

1. Masukkan air ke dalam telinga yang PEKAK tu.
2. Tutup hidung pastu hembus kuat-kuat.

Weh! Tipu laaaa. Kenapa tak elok gak. Hmm tapi saya pelik. Kenapa rasa nya kalau keluar dari bangunan tinggi tu telinga saya cam normal je boleh dengar. Pelik Bin Ajaib kot!!! *sigh* Esok harap-harap dah okay.



Alamak ada LIKE je..DISLIKE tak ada laaa..=p

5 WishingStar:

Syuzana said...

petua tu kadang2 menjadi...kadang2 tak jadi :)

kay-N said...

aih tuhlaa syuzana..adoi..

kHaiRuLdiN said...

tekanan xseimbang la tuh.. tmpt kje tinggi sgt.. hehe..

kay-N said...

ding..mcm tu laa gaye nye..hehe

FiRsYa MeLisSa said...

org kta kalau korek telinga time2 cm tu, lagi teruk jadinya..so, apa kata awak cuba buat macam nie..
telengkan kepala awak kejap..
mana tau air tu nak kuar..
but make sure biler dah rasa air masuk dlm telinga, cepat2 telengkan kepala..
insya allah kluar..